Etapele solutionarii petitiilor formulate de persoanele care considera
ca le-a fost incalcat dreptul privind accesul la informatiile de interes public
1. Formularea unei reclamatii administrative
Termenul in care va fi formulata reclamatia
- 30 de zile de la luarea la cunostinta a refuzului explicit sau tacit al angajatilor din cadrul autoritatii sau institutiei publice;
Cui va fi adresata reclamatia
- conducatorului autoritatii sau institutiei publice careia i-a fost solicitata informatia;
Ce va contine raspunsul la reclamatie
- In situatia in care reclamatia se dovedeste intemeiata, raspunsul la aceasta va fi comunicat solicitantului in termen de 15 zile de la depunerea reclamatiei administrative;
- Raspunsul va contine informatiile de interes public solicitate initial precum si sanctiunea disciplinara aplicata functionarului vinovat.
2. Formularea unei plangeri la sectia de contencios administrativ a tribunalului
- In situatia in care solicitantul nu primeste un raspuns satisfacator sau cand nu i se raspunde in termen, poate formula o astfel de plangere la tribunal;
- Impotriva hotararii pronuntate de tribunal cu privire la plangerea formulata, solicitantul poate promova recurs la Curtea de Apel;
- Decizia Curtii de Apel este definitiva si irevocabila.